Europos sveikos mitybos diena: rekomendacijos, padedančios gerinti mitybos įpročius - LRT

Mitybos rekomendacijos širdies sveikatai. Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių ligomis.

Ksavera Vaištarienė - Sveikatos ABC

Europos sveikos mitybos diena: rekomendacijos, padedančios gerinti mitybos įpročius 4 LRT. Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras primena, kad lapkričio 8-ąją minima Europos sveikos mitybos diena. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad mitybos rekomendacijos širdies sveikatai sveikata didžiąja dalimi priklauso nuo maitinimosi, todėl šią dieną Europos šalyse siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į sveikatai palankaus maitinimosi svarbą bei mitybos specialistų rekomendacijas, rašoma pranešime.

mitybos rekomendacijos širdies sveikatai

Lietuvos, kaip ir daugelio kitų Europos šalių, gyventojų mityba, deja, nėra palanki sveikatai. Gyventojai vartoja nepakankamai daržovių, viso grūdo produktų, suvartoja per daug cukraus, druskos ir sočiųjų riebalų, o tai skatina įvairių lėtinių neinfekcinių ligų, tokių kaip širdies ir kraujagyslių sistemos, vėžio, diabeto, lėtinių plaučių ligų ir kt.

Komentuoti

Įrodyta, kad reguliarus daržovių ir vaisių, augalinių aliejų, žuvies vartojimas šių ligų riziką mažina, o daug riebalų, ypač sočiųjų turinčių gyvūninių produktų vartojimas — didina. Siekiant skatinti visuomenę keisti mitybos įpročius ir laikytis sveikatai palankios bei tvarios mitybos principų rekomenduojama: 1. Valgykite įvairų maistą. Kiekvieną dieną valgykite visagrūdžių produktų.

mitybos rekomendacijos širdies sveikatai

Penkis kartus per dieną valgykite daržovių, vaisių ar uogų. Kontroliuokite riebalų vartojimą. Rinkitės liesą mėsą ir liesos mėsos produktus.

Europos sveikos mitybos diena: rekomendacijos, padedančios gerinti mitybos įpročius

Ribokite perdirbtos mėsos ir raudonos mėsos kiekį. Vartokite liesus pieno produktus.

mitybos rekomendacijos širdies sveikatai

Valgykite žuvį du ar tris kartus per savaitę. Ribokite maisto produktus ir gėrimus, kuriuose yra daug cukraus. Valgykite nesūrų maistą.

Liucija Vaitkevičiūtė

Gamindami maistą ribokite druskos kiekį. Gerkite pakankamai vandens. Valgykite reguliariai ir saikingai.

  1. Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių  ligomis.
  2. Hipertenzija antras ar trečias laipsnis
  3. Он мог последовать за ним в Лиз, а может, и в Диаспар, если только не передумает.
  4. Alternatyvios hipertenzijos terapijos
  5. Angiopatijos hipertenzija

Ilgiau žindykite kūdikius ir mažus vaikus. Gamindami ar rinkdamiesi jau pagamintą maistą, rinkitės tausojančius maisto gaminimo būdus.

mitybos rekomendacijos širdies sveikatai

Atkreipkite dėmesį į maisto produktų etiketes. Venkite vartoti alkoholinius gėrimus. Palaikykite energijos balansą, daugiau dėmesio skirkite fiziniam aktyvumui.

mitybos rekomendacijos širdies sveikatai

Siekite, kad jūsų mityba būtų ne tik sveika, bet ir tvari. Labai svarbu, kad siekiant sveikatai palankios ir tvarios mitybos būtų laikomasi ne vienos ar kelių taisyklių, bet būtų atsižvelgiama į jas visas.

mitybos rekomendacijos širdies sveikatai

Halės Turgus.