GYVENIMO BŪDAS - Sveikas Žmogus

Maisto, kurį reikia valgyti geros širdies sveikatos labui

Ar ne per sunkios mūsų vaikų kuprinės?

Skaitykite forume: Dalintis: Šią vasarą įkurti Sveikos gyvensenos ir natūraliosios medicinos rūmai imasi sunkių užduočių — propaguoti sveikatos judėjimą ir sveikesnę gyvenseną, vertinti ir licencijuoti įvairių natūraliosios medicinos atstovų veiklą. Su Rūmų prezidentu Klaipėdos universiteto Medicinos edukacijos katedros vedėju hab. Ką Jūs, širdies chirurgas, manote, kas yra ta sveikata? Visada galvojau, kas svarbiau žmogui: būti sveikam ar būti laimingam?

Laikysenos ydos, susijusios su įvairiu stuburo iškrypimo laipsniu, šiandien mokyklinio amžiaus vaikui diagnozuojamos neretai. Stebint vaikus, jaunuolius ir net suaugusiuosius galime nesunkiai pastebėti, kad organizmo gebėjimas atlikti bet kokį darbą priklauso nuo to, kokia jo laikysena.

Ar mėgstame valgyti sūriai?

Šis dalykas yra suprantamas, kadangi raumenys ir vidaus organai esant taisyklingai laikysenai dirba darniau. Graži, tiesi laikysena — tai estetinė išvaizda, harmoningas judesių atlikimas, puiki psichologinė savijauta.

maisto, kurį reikia valgyti geros širdies sveikatos labui ko negalima valgyti sergant hipertenzija, padidėjusiu kraujospūdžiu

Prasidėjus naujiems mokslo metams atsiranda nemažai trukdžių, kurie gali žaloti vaiko stuburą, pavyzdžiui netinkamai suformuota mokinio žinių sėmimosi vieta mokykloje ir namienesuderintas darbo ir laisvalaikio praleidimo režimas, milžiniško dydžio kuprinė, kuri nešama į mokyklą, joje ir iš jos.

Visų pirma pakalbėkime apie tai, ką mokinys kiekvieną dieną neša ant nugaros. Kuprinė yra neatsiejamas kiekvieno mokinio atributas. O kur dar maišas su sportine apranga?

  • MITYBA - Sveikas Žmogus
  • Cinarizinas ir hipertenzija
  • KONKURSAS! Kaip rūpiniesi savo sveikata? (Skaitytojų istorijos, I dalis) - DELFI

Netaisyklingas kuprinės nešimas ir per didelis kuprinės svoris turi įtakos formuojantis netaisyklingai laikysenai. Laikysena kinta visą gyvenimą.

Tačiau aktyviausi ir reikšmingiausi jos pakitimai vyksta vaikystėje bei paauglystėje — intensyviausio augimo periode. Daugelyje šalių ši problema sprendžiama jau seniai, pvz. Prancūzijoje mokiniai namų darbus atlieka mokykloje po pamokų.

Remiantis Pasaulio Sveikatos Organizacijos PSO rekomendacijomis, optimalus pilnos kuprinės svoris turėtų sudaryti ne daugiau kaip 10—15 proc.

O geriausia, kad sudarytų iki 10 proc. Neretai pasitaiko, kad mokinių kuprinių svoris viršija rekomenduojamą normą, dėl to vystosi laikysenos ydos. Kada ir kodėl hipotenzija virsta hipertenzija visuomenės sveikatos biuro specialistų, geriausias problemos sprendimo būdas — sumažinti vadovėlių bei kitų mokyklinių priemonių kiekį.

KONKURSAS! Kaip rūpiniesi savo sveikata? (Skaitytojų istorijos, I dalis)

Deja, tai praktiškai neįgyvendinama. Ką tokiu atveju daryti? Tuščia kuprinė neturėtų sverti daugiau kaip g pradinių klasių mokiniams ir daugiau kaip g vyresniųjų klasių mokiniams.

Antrasis žingsnis: mokyklinė kuprinė turėtų būti su dviem plačiais reguliuojamo ilgio paminkštintais diržais — reguliuojami diržai leis parinkti tinkamą kuprinės padėtį, gražiai ir patogiai priglus prie stuburo linkių, platūs diržai neįsirėš vaikui į pečius. Geriausia rinktis kuprinę, kurios viduje yra keli skyriai — tai padės geriau paskirstyti kuprinės turinį, bei užtikrinti tvarką ir stabilumą. Svarbu ne tik pati kuprinė, bet ir jos turinys.

Tėveliams reikėtų atsisakyti sunkių sąsiuvinių.

  1. Kaip rūpiniesi savo sveikata?
  2. Ką reiškia piktybinė hipertenzija

Prisiminkite, kad jaunas mokinys į mokyklą neš nemažai knygų, taigi pasirinkite plonus sąsiuvinius, be kietų ir sunkių viršelių. Aprūpinkite vaiką lengvomis būtiniausiomis kanceliarinėmis priemonėmis, pvz.

Per sunki, netinkamai nešiojama kuprinė — dažniausia nugaros skausmo priežastis mokinių tarpe. Mokslininkai perspėja, kad kasdien nešiojant nepritaikytą kuprinę, laikui bėgant gali atsirasti kurį reikia valgyti geros širdies sveikatos labui sveikatos sutrikimų.

Štai dar keletas naudingų patarimų: §   Kuprinės dydis turi būti pritaikytas vaiko ūgiui; §   Diržai turi būti uždėti ant abiejų pečių; §   Nešamos kuprinės apačia neturi būti žemiau juosmens; §   Sunkiausius daiktus vertėtų dėti į kuprinės dalį arčiausiai nugaros; §   Tvarkingai sudėkite daiktus, kad jie neslidinėtų po kuprinės vidų; §   Kasdien kartu su vaiku peržiūrėkite kuprinės turinį ir sudėkite tik tai dienai reikalingus daiktus. Ar vaikas į mokyklą nešis tinkamo svorio kuprinę, priklauso ne tik nuo tėvų iniciatyvos.

Šią problemą galima išspręsti tik bendradarbiaujant su tėvais ir mokytojais, ieškant galimų sprendimo būdų.

Tikslas — atkreipti mokinių ir jų tėvelių dėmesį į mokyklinės kuprinės svorį ir turinį, bei galimą sunkios kuprinės poveikį vaiko sveikatai. Labai svarbu, kad  mokykloje būtų sudarytos sąlygos vaikui kur nors pasidėti ir maisto palikti daiktus, kurie neprivalo būti namie pvz. Tik bendradarbiaudami tėvai, mokyklos administracija, verslininkai, spaustuvės ir vaikų sveikata besirūpinančios įstaigos galėtų išspręsti sunkios kuprinės problemą.

Sveikatos formulė

Visuomenės sveikatos biurai nuogąstauja, kad prie šios problemos sprendimo kol kas mažai teprisideda knygų leidyklos, kurios mokykloms galėtų pasiūlyti mažesnes, į kelis tomus padalintas, lengvesnes knygas. Visuomenės kurį reikia valgyti geros širdies sveikatos labui specialistai  įsitikinę, kad tokios knygos tikrai paplonintų mokinio kuprinę. Sveika mityba.

Kas Tai? Yra tvirtai įrodyta, kad žmogaus sveikata daugiausia priklauso nuo jo gyvensenos. Mityba yra viena iš svarbiausių gyvensenos elementų. Sveika mityba būtina bet kuriuo žmogaus amžiaus laikotarpiu, tačiau ypač aktuali maisto yra vaikystėje ir paauglystėje. Tuo laiku organizmas intensyviai auga ir vystosi, energijos poreikiai santykinai yra žymiai didesni negu suaugusiųjų: vaikų medžiagų apykaita intensyvesnė, jie yra judresni, todėl sunaudoja daugiau energijos. Daug energijos reikia ir įtemptam protiniam darbui kurį reikia valgyti geros širdies sveikatos labui.

Pažymėtina, kad vaiko organizmas jautriau reaguoja į įvairių maisto medžiagų trūkumą ar perteklių, lengviau pažeidžiami jo virškinimo organai.

VU profesorius: sveikam gyvenimui būtina gaminti namuose

Nevisavertė ar neteisingai organizuota mityba sutrikdo augimą, sumažina pasipriešinimą nepalankiems aplinkos veiksniams ir ligoms. Gydytojai ir mitybos specialistai su prasta mityba sieja daugybę žmogaus ligų: širdies ir kraujagyslių sistemos, onkologines, medžiagų apykaitos, virškinimo organų ir t.

Ir ką da­ryti žmo­gui, pa­si­il­gu­siam kai­miš­kos duo­nos ir šilt­na­my­je au­gin­tų po­mi­do­rų bei deš­ros, kve­pian­čios deš­ra. Dar vi­sai ne­se­niai lie­tu­viai, gy­ve­nę a­gra­ri­nė­je val­sty­bė­je, da­bar vos spė­ja pri­si­tai­ky­ti prie mo­der­naus pa­sau­lio sub­ti­ly­bių: tech­no­lo­gi­jos su­tei­kia ne vien pa­to­gu­mą, bet kar­tu su­da­ro ga­li­my­bes iš­si­su­ki­nė­ti nuo gam­tos ne­su­ge­bė­ji­mo mus iš­mai­tin­ti. Kaip nepasimesti maisto priedų ir greito maisto pasaulyje? Skaityti etiketes!

Nors daugiausia ir rimčiausių mitybos sutrikimų pasitaiko vargingai gyvenančiose šeimose, tačiau mitybos sutrikimai stebimi ir šeimose, kurios turi galimybę įsigyti ne tik pakankamai, bet ir pilnaverčio maisto. Taigi, didelės pajamos negarantuoja geros mitybos; jos leidžia vartoti daugiau vertingų produktų, tačiau kartu didėja ir menkos biologinės vertės, nenaudingų, bet brangių produktų vartojimas.

maisto, kurį reikia valgyti geros širdies sveikatos labui dažniausiai vartojami nuo hipertenzijos

Netinkama mityba dažnai būna dėl to, kad šeima turi nepakankamai žinių apie sveiką mitybą. Didelė dalis tėvų yra labai užimti darbe ir negali prižiūrėti, ką ir kaip valgo vaikai. Apie mitybą, jos įvairias kryptis pastaraisiais metais kalbama ir rašoma labai plačiai, tačiau kai kurie teiginiai yra ne tik neteisingi, bet ir destruktyvūs.

Kas gi svarbiausia sveikai maitinantis? Kokie svarbiausi sveikos mitybos principai?

maisto, kurį reikia valgyti geros širdies sveikatos labui ketorolis nuo hipertenzijos

Kad organizmas būtų aprūpintas visomis jam reikalingomis medžiagomis, maistas turėtų būti kuo įvairesnis, t.